Twitter oprichter Evan Williams @ TED.com

Dat zo'n simpele dienst - twitter - zo populair kan worden. Heel erg knap, en ook heel erg Blue Ocean & de innovator is niet klantgericht (tweede slide, uitspraken van Luc Hoebeke). Lees nog eens de CoT-discussie en WWGD, en je zult zien dat Twitter een echte (disruptieve) innovatie is. Het verandert de spelregels, het komt uit een onverwachte hoek, het is een platform waar gebruikers zelf hun gang kunnen gaan, etc. etc.

Voor de liefhebbers, (a) kijk vooral ook eens op search.twitter.com. Evan Williams is vrij eerlijk over het feit dat hij het bedrijf heeft opgekocht (oorspronkelijk: summize!), (2) kijk eens op Tweetdeck.com, zelf gebruik ik de apple OSX en de iphone versie van tweetdeck. Mijn twitter naam is overigens deheij (dus twitter.com/deheij), en op dit moment heb ik ongeveer 75 volgers. Wellicht stom, maar ik heb me ook opgegeven bij de whuffie bank (zie voor meer informatie rondom whuffies -ik heb nog een blog-item in de maak- The Whuffie Factor). Of dat een 'betrouwbare' site is weet ik nu nog niet :-(

Wat ik me wel erg afvraag: Hoe ziet het business model van Twitter eruit? Kortom, hoe gaan ze geld verdienen?. Enfin, hieronder een 10 minuten lezing van Twitter oprichter Evan Williams op TED.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.