Niets nieuws onder de horizon, allemaal her-uitvindingen

Ik ben niet snel onder de indruk. Maar vanaf mijn eerste (virtuele) ontmoeting een jaar geleden met Harold van Garderen (OCE) was ik onder de indruk van het kennisniveau van Harold. Ik ken niemand die zoveel weet over Innovatie (management) als Harold. Daar kan geen NL-professor tegenop. Eind september bij tweede CoT bijeenkomst gaf Harold een 5 min Rapid Fire lezing. Zijn stelling: Alles is al een keer uitgevonden, we zijn dus aan het heruitvinden. Enkele verwijzingen van Harold uit zijn korte lezing: "Innoveren is oude koek (Schumpeter)", "Kauffman schreef al over complexiteit, At home in the universe is een aanrader - Darwin heeft ongelijk (kijk ook naar de lezing van Bert Tournois)", "Stafford Beer - Cybernetica (stuurmanskunst in organisaties 1950)"

CoT 30-09-09 Rapid Fire: Harold van Garderen from FunnelVision on Vimeo.


Uiteraard heeft Stephan Verveen (FunnelVision) weer voor het visuele materiaal gezorgd. De rest van de (interessante) rapid fire speeches staan overigens hier:
- Jean Paul Close (link1)
- Paul Bessems (link2)
- Stad van Morgen (link3)
- en op de (CoT site)

Aanvulling 2-11-2009
Ook de speech van Dick Veerman is geplaatst. Be Humble heeft een aparte artikel hier op F4I gekregen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn