Be Humble - Dick Veerman (@ Community of Talents 30-9-09)

Alleen al vanwege de titel "Be Humble" verdient dit filmpje om apart geplaatst te worden. Op dezelfde dag dat Harold vertelde over her-uitvinden, gaf Dick Veerman (www.foodlog.nl) ook een korte speech. Zijn mooiste uitspraak: "ik lees geen marketingboeken meer". Volgens mij bedoelt Dick hiermee hetzelfde als Harold. Het opstellen van nieuwe grote theorieën heeft geen zin, de kans dat ze al eerder beschreven zijn is groot. Kortom, 30 september was een mooie dag!

CoT 30-09-09 Dick Veerman "Be Humble" from FunnelVision on Vimeo.



Terwijl ik dit stukje schrijf komt er een tweet binnen van Stephan. In de Volkskrant van dit weekend stond weer eens een argumentenkaart (ik noem dat overigens gewoon een mindmap). Dit keer over de voor en nadelen van polarisatie. Bert zegt altijd "samenwerken kan pas goed als je eerst uit elkaar beweegt", kortom als je eerst polariseert. Polariseren kan al snel tot geschreeuw leiden. Schreeuwen en 'Be Humble' lijken niet echt bij elkaar te passen. Of toch wel? Zou je op een nederige manier toch kunnen polariseren om je punt te maken?

View more documents from Wouter de Heij.

Reacties

  1. Mijn insteek: nederig zijn op de algemeen geldende waarde van je talenten en durven polariseren op het specifieke gebied waar je rotsvast in geworteld bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi omschreven stephan! (en nogmaals bedankt voor de argumentenkaart). Op wetenschappelijk inhoud van mijn vak -waar ik inderdaad rotsvast in ben geworteld-heb ik gistermiddag ook gepolariseerd (een stukje is in concept klaar). In de regel wordt dit juist gewaardeerd omdat het helderheid schept.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.