The Food Agency (#TFA) & FoodForFood.info (#FFF)

Bijna twee jaar geleden kwam ik voor het eerst Jan Peter van Doorn tegen. Aangezien ik van huis uit weinig met marketing te maken heb gehad (maar inmiddels een beetje autodidact ben), kende ik hem niet. Ons eerste gesprek verliep wat stroef, maar  later is er een grote mate van wederzijdsrespect ontstaan. Jan Peter heeft een super interessante carrière, en heeft super persoonlijkheid en tevens een geweldige antenne voor wat er gebeurt in de maatschappij, en voor hoe consumenten in elkaar zitten. Kortom Jan Peter is een echte topper. Wij beide zijn wel ook voldoende zakelijk ingesteld, je passies volgen en creatief bezig zijn, mag -neen moet- in een zakelijke duurzame setting plaats kunnen vinden.

In de afgelopen jaren is TOP van een technologische en product-ontwikkelpartner steeds verder verbreed richting productmarketing en positionering. Deze activiteiten passen echter beter bij een marketing en positioneringsbedrijf dan bij TOP. Precies een jaar geleden kwamen Jan Peter en ikzelf tot de conclusie dat we daarom maar als zakenpartners moesten gaan samenwerken. Na acht maanden voorbereiding, het creëren van een team en het uitvoeren van meerdere projecten is The Food Agency ontstaan (#TFA). Wat TFA doet, kan je lezen op de website van TFA. Een nieuw bedrijf opzetten kan alleen als je een goede directeur weet aan te stellen. Gelukkig hebben we een fantastisch goede gevonden: Edwin Palsma is manager partner bij TFA. 



TFA en TOP hebben tevens het initiatief genomen om een internetkrant op te richten gericht op foodprofessionals: FoodforFood (#FFF). De nadruk ligt hierbij op foodmarketing, positionering en innovatie. Vooral duiding en analyse van nieuws staat daarbij voorop. FFF is geen algemene nieuwsite met alleen maar linkjes naar derden. FFF heeft een eigen schrijfteam (o.a. met Bert van Rees aka @Berdt) onder leiding van hoofdredacteur Leo Koomen.

De combinatie tussen TFA en TOP zal naar mijn persoonlijke verwachting een uitermate krachtige blijken te gaan zijn. Niet alleen kunnen nieuwe producten nu bedacht worden met een juiste (marketing)positionering, maar tevens kunnen ze ook technologisch gerealiseerd worden. Dit laatste is de klassiek markt-vraag aanpak. Tevens zullen technologische vindingen, sneller omgezet worden in nieuwe producten met juiste marktaanpak (technology push).


Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!