Gepascaliseerde kreeft proeven op 1 oktober

Een paar maanden geleden hebben we een succesvolle klantendag gehouden in Monster bij Koppert Cress. Moshik Roth en Dennis Favier hebben samen gepascaliseerde kreeft klaar gemaakt. Eerder heb ik kort op dit blog al een kort stukje geschreven (link), en ook in de VMT heeft een aardig artikel gestaan (zie topindepers.nl - 2 juli 2010).

Op 1 oktober zullen we in onze nieuwe keuken -we zijn nog aan het verbouwen, dus ik hoop dat tegen die tijd alles klaar is-  een gepascaliseerde oester- en kreeftproefsessie organiseren (stuur ff een e-mailtje, we hebben nog een paar plekken vrij). Deze sessie is spontaan een beetje ontstaan tijdens een discussie op foodlog.nl (zie 25-augustus vanaf 19.01 hr). Waarom toch nog een klein artikel? Simpel, sinds vandaag weet ik ook hoe je een youtube filmpje kunt uploaden (ja, ik loop achter). En dat filmpje wil ik jullie zeker niet onthouden, enjoy:




Aanvulling 6 september 2010
Hierbij nog een filmpje van onze partner Avure. Avure heeft de wereldwijde patentrechten op het gepascaliseerde kreeftproces. TOP heeft een licentie op gebruik in de Benelux.



Aanvulling 2 oktober 2010
- Stukje van Lizet op haar eigen blog "oesters van pascal"
- En van de eetschrijver
- En dan mijn eigen opname van 1 oktober (foto's zal ik tzt ook online zetten):

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn