No Comment - Jonas Ridderstråle @ Food Valley Congress 2010

Het Food Valley congres afgelopen donderdag in Ede was weer perfect georganiseerd. Natuurlijk is het belangrijkste van de dag dat Nsure de Food Valley Award heeft gewonnen. Eindelijk een B2B innovatiebedrijf dat deze prijs wint. Ik gun het Monique van harte en ze heeft het echt verdient; gefeliciteerd.

De lezing van Jonas Ridderstråle (managemenguru) stak deze dag met kop en schouders uit boven alle ander lezingen. Ik ben zo brutaal geweest om de lezing -op de eerste paar minuten na- op te nemen. De lezing duurt een half uurtje, de slides zijn niet zo belangrijk, dus zet gewoon je computer aan, en luister goed. Jonas haalt veel punten naar voren waar Jarvis ook over schrijft, maar ook waar Harold van Garderen expert in is.

"Organisation have to become more like a laboratorium, including how to deal with failures". Harold noemt dat Safe-fail, Veilig falen. Grote organisaties zijn immers complexe addaptieve systemen. Jones heeft het over organisaties, en welk effect internet en social media heeft op de organisaties.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.