Onder het mom van ‘sharing is caring’: The Blue Economy – Entering into the 6th Wave. #TBE6W

Ik lees dagelijks veel over voeding (en gezondheid), hightech en cleantech, duurzaamheid en energie. En natuurlijk lees ik ook het internationale nieuws (vooral over ‘wat gebeurt er in de wereld’ op midden en langere termijnen) en ben ik bovengemiddeld geïnteresseerd in wat de toekomst ons gaat brengen. Artikelen die ik zelf interessant genoeg vind deel ik via #TBE6W aka “The Blue Economy entering into the 6th Wave” op LinkedIn, twitter, Instagram, Pinterest en Gezichtsboek.

Natuurlijk verwijst 6th Wave naar de transitie die we nu doormaken naar de 6th cycle van Kondratieff. Wat mij betreft een mooi houvast om te dromen en geïnspireerd te raken door een mogelijke toekomst die op ons af komt.

Ik geloof ook in het concept van een blauwe economie. Eentje waarin niet de ‘sharks’ (red ocean), maar het nieuwe ongerepte initiatief een grote(re) rol speelt in het verduurzamen (inclusief verleuken, gelijker, groener, gezonder, inspirerender) maken van onze maatschappij. Kortom, waarin we allemaal een blue-ocean strategie volgen.

Een beetje kennis en inspiratie delen kan geen kwaad, vandaar mijn initiatief(je). Een initiatief(je) dat ik in ieder geval persoonlijk al handig vind: het werkt immers als een klein kennismanagement-systeem. Natuurlijk kan ik het niet laten om ook mijn (politiek) gekleurde mening te blijven delen en posten. Hiervoor blijf ik Food4Innovations gebruiken (NL en EN), al zal ik mijn eigen schrijfsels ook re-bloggen op #TBE6W.

Wil je de door mij gelezen stukken ook (na)lezen? Volg dan @TBE6Wave of http://ift.tt/2uAY4kO (rss feed is aanwezig). Veel leesplezier en inspiratie.

“Alles wat je aandacht geeft groeit”

“Sharing is caring”.


Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.