Gunter Pauli in het zonnetje gezet - Fysica, implementeer, en onderneem met meerdere zakelijke modellen.

Regelmatig zet ik mensen in het 'zonnetje', dit keer is denk ik de eerste keer dat ik iemand in het zonnetje zet die ik nog nooit zelf persoonlijk heb gesproken. Maar ik werd zo blij van zijn lezingen die ik vanochtend op youtube zag (bedankt Dick!) dat ik nu toch nog snel even een stukje wilde schrijven over Gunter Pauli.



Gunter Pauli is promotor van de 'blue economy', en ik denk dat ik onbewust ook al heel lang een aanhanger ben van de blauwe economie. Niks groen, maar gewoon blauw. Of noem het groen 2.0, ook goed. Nieuwe technologie hoort daar zeker ook bij.

Gunter Pauli heeft het in zijn lezingen over eigenlijk maar vier simpele elementen:
1- denk fysische en niet chemisch. Ik deel deze boodschap helemaal.
2- stop met denken en onderzoeken, ga implementeren. Ik noem dat DOEN.
3- Werk met meerder zakelijke modellen, en dus meerder cash-flows. Helemaal eens!
4- Het zijn de ondernemers die de banen creëren. Wat moet ik nog toevoegen ... :-)

Meer weten? Lees dan deze artikelen:
Tegenlicht #VPRO In het zonnetje gezet - Overvloed
- De 5 grote mondiale uitdagingen.
- Houdbaarheid en mild conserveren - een bijdrage aan verduurzaming

Veel kijkplezier! 


Reacties

  1. Een klein stukje van Gunter Pauli en de blauwe economie staan ook op mijn wordpress site:
    http://wouterdeheij.wordpress.com/2013/04/16/the-blue-economy-gunter-pauli-the-6e-wave-of-kondratief-or-green-2-0/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!