C2C en twee leestips

Op LinkedIn groep Innovatie 2.0 (meld je aan! inmiddels 2540 leden). Ging de discussie laatst over Cradle 2 Cradle, C2C is een hippe benaming voor duurzaam produceren, werken en leven. Of te wel het sluiten van kringlopen. Jolanda Vogelzang (Independent Real Estate Professional ) schreef " ...en dus zal er eerst weer eens een definitie moeten worden geformuleerd over wat je onder cradle to cradle verstaat...".

Harold van Garderen (Senior Services Consultant at Océ) reageerde:
" Jolanda, helemaal mee eens. Eens kijken hoever we komen?
C2C-M - Materieel (zonder Downcycling)
C2C-P - Productie
C2C-L - Lifecycle (wieg tot graf/wieg2) inclusief gebruikerseffecter
C2C-E - Inclusief omgevingseffecten (complexe feedback op systeemniveau) "

Ik kan met best vinden in dit onderscheid en dit kan de discussie helderder maken.

Waarom Will Robben (Highly ambitious owner/MD of Venrooy Cable Equipment), schreef :
" C2C hoort thuis onder de noemer duurzaamheid, en ik heb laatst met bewondering naar Josephine Green (Senior Director of Trends and Strategy, Philips) zitten luisteren die haar visie o.a. ook daarop gaf. Een interessant document van haar hand om te lezen vind je onder democratizing-the-future-16071.pdf . Hier staan meerdere bruikbare aanknopingspunten voor je in. "

Dit is mijn eerste leestip. Mijn tweede leestip is What Whould Should Google Do. Op dit moment schrijf ik een soort van boeksamenvatting. Deze samenvatting zal ik eerdaags publiceren. Dit is mijn tweede leestip voor vandaag. Mocht je teveel tijd hebben : jeff jarvis heeft een eigen blog genaamd buzzmachine

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.