No Comment - Guy Kawasaki: The Top 10 Mistakes of Entrepreneurs

Elke ondernemer, elke starter, elke investeerder en elke innovator zou dit filmpje moeten gaan bekijken.  Gewoon 10 heel simpele tips. Ik herken ze, gewoon niet denken dat deze 10 tips niet voor jouw case van toepassing zouden kunnen zijn. Ze zijn gewoon altijd kloppend.

Samengevat:
1. Don't multiply big numbers by 1 percent
2. Don't scale too soon.
3. Partnering is not as important as expected.
4. Using to many slides and to small letters.
5. Doing things serial
6. Hireing your own image
7. Thinking VS's can add value
8. Befriending your VC
9. Believing 51% = control.

En de belangrijkste les wat mij betreft, het DOEN. Het DOEN in de praktijk, of te wel:
10. Pitching in stead of prototyping

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.