Twitter tips - Mentionmap

Over een paar maandjes gebruik ik Twitter een jaar. Wat als een experiment begon -ik was helemaal niet overtuigd van de toegevoegde waarde- is bijna een soort van verslaving geworden. Twitter heeft een volwaardige positie gekregen naast mijn mobiel (iphone :-) ) en mijn reguliere e-mail.

Vanaf mijn iPhone en MBP stuur ik tweets via het programma TweetDeck. Spijtige genoeg is de iPad versie van Tweetdeck erg slecht en gebruik ik daarom Twitterrific. Op het web zijn meerdere handige analystools te vinden. Mentionmap zorgde ervoor dat ik een wauw van bewondering gaf. Zoeken op gebruikte hashtags kan heel gemakkelijk via hashtags.org(powered via trendistic.com).

Reacties

  1. Wouter,
    Mentionmap is leuk, maar ik vind NodeXL eigenlijk veel beter. Die laat je dit en nog een half dozijn gebruikelijke sociologische visualisaties maken op basis van Twitter, Facebook, of je eigen e-mail inbox. Bovendien kun je er ook analyseren. Het is een plugin voor Excel (aan Open Office wordt gewerkt), want de oorsprong hiervoor ligt bij Microsoft Research. Kijk op http://nodexl.codeplex.com/ voor de module en documentatie en kijk eens op http://www.flickr.com/photos/marc_smith/sets/72157622437066929 voor enkele voorbeelden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Technologie is de volgende stap in onze evolutie - Hoe Darwin en Technologie gekoppeld zijn