Een korte poll - hoe om te gaan met het stimuleren van innovatie
Link ophalen
Facebook
Twitter
Pinterest
E-mail
Andere apps
Het blijft een zeer interessante linkedIn groep Innovatie 2.0. Zonet heeft G.B. een goede poll geplaatst. Tot nu toe pas N=14, wie o wie laat zijn reactie achter?
Afgelopen mei 2010 schreef ik een kort stukje over mijn bezoek aan Annechien. In het zelfde stukje met de prikkelende titel Nederland als groot agro-businesspark, schreef ik over het sluiten van de fosfaatkringloop en vooral het belang van de verwerking van ons eigen menselijke poep en plas. Het artikel Ik ga in Algen gaat eigenlijk ook over dit onderwerp (= fosfaatkringloop sluiten ). Op Foodlog verscheen eind mei van mijn hand het stuk met de titel " Zolang we poep en pies wegspoelen, hoeven we ook niet biologisch te eten ". Vandaag krijg ik van Hendrik J. Kaput een link naar een artikel op Lowtech Magazine " Uw stoelgang kan de wereld redden ", met een fantastisch historisch overzicht over dit onderwerp: Uw stoelgang kan de wereld redden Ieder van ons spoelt dagelijks, afhankelijk van de olieprijs, nietsvermoedend voor 1,5 euro tot 7 euro bodemverbeteraars door het toilet. Het zou een leuke bijverdienste kunnen zijn. In Azië waren de grote en kleine boods
Vandaag ben ik de gehele dag op pad geweest, en heb dus ook weer de nodige auto kilometers gemaakt. Op de heenweg vanochtend op BNR heb ik een heel interessant interview gehoord met de auteur van Pot met Goud , zakenman en Quote 500 lid Jacob Gelt Dekker . Ik kan een ieder aanraden om toch even een uurtje de tijd te nemen en naar het fragment te gaan luisteren (let op, het nieuws na een half uur onderbreekt het inteview heel even) . Tijdens het rijden heb ik een paar uitspraken op papier geschreven (niet echt ongevaarlijk schrijven en rijden tegelijkertijd :-) ). Ik heb een paar persoonlijke meningen bij elk van de uitspraken geplaatst: 1- "God is dood, het socialisme is dood en nu is ook het kapitalisme dood. We zitten in een transitie fase, naar een nieuwe maatschappelijk evenwicht" . (WdH : ik voel dat ook zo) 2- "Hoe meer onderwijs een samenleving heeft, hoe platter deze samenleving kan worden" . (WdH : mijn interpretatie, de toegevoegde waarde van veel overhe
Zelf ben ik geen marketeer, al denk ik natuurlijk wel goed na over 'verkoop' en vooral over de toekomst van verkoop(modellen) in relatie tot business modellen. Innovatie en marketing zijn voor mij broer en zus, het is lastig om ze los van elkaar te koppelen. In mijn presentaties mag ik daarom graag gebruik maken van een uitspraak van Peter Drucker uit 1954 ( bekijk ook enkele andere uitspraken ): "... any business enterprise has two - and only these two - basic functions: marketing and innovation" Wel zet ik daar ook graag een tweede uitspraak tegenover. “Markets that don’t exist can’t be analysed” The (market) entrence of disruptive innovative technologies will not be predected by marketing departments or consumer panels Klassiek marketingonderzoek heeft daarom niet veel zin als je bezig bent met disruptieve innovaties, waarbij je per definitie eigenlijk een blue-ocean aan het creëren bent. Een nieuwe productcategorie verzinnen heeft alle
Reacties
Een reactie posten