Voedingssupplementen : Waar of niet waar?

Als je een goed en gebalanceerd voedingspatroon hebt, dan zijn supplementen niet nodig, toch? Zelf neem ik dagelijks toch een multivitamine pil [centrum - compleet van A tot Zink] en zou ik eigenlijk ook nog extra Vitamine D en Omega 3 moeten gaan slikken. Waar of niet waar, ik weet het niet. Je zult dit per geval, per nutriƫnt moeten bekijken.

Ondertussen heb ik wel een mooie site gevonden over voedingssupplementen: Snake Oil? Het plaatje hieronder is een screendump van de desbetreffende site. Al eerder heb ik kleine stukjes geschreven over juiste voedingspatronen (link1 & link2)

Het nieuws van de dag is natuurlijk de presentatie van het Kijk of het Klopt informatiemerk op foodlog.nl



Meer weten over gezonde voedingspatronen? Lees dan nog even deze lijntjes "de waarheid over koolhydraten (en suikers)", "bewegen om af te vallen is niet duurzaam" en "no comment (of fructose)"

Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.