Prachtig filmpje met de schoonheid van Athene

Onderstaande filmpje heeft niets met voeding en niets met innovatie te maken. Maar ik vind het zo'n mooi filmpje dat ik hem toch hier wil plaatsen. Misschien wat ver gezocht, maar ik zal toch proberen een link met innovatiemanagement te maken. Ik heb de overtuiging dat informatie gratis gaat zijn, en dat bedrijven alleen maar bestaansrecht hebben als ze innoveren en de innovaties aan de man kunnen brengen. 


Bij innovaties gaat het om 'nieuw', 'realisatie' en 'impact'.


Nieuw heeft heel vaak te maken met creativiteit en ideeën (en veel minder met onderzoek), en bedrijven die creativiteit en ideeën uit hun organisatie maar zeker ook van buiten (co-creatie) ook kunnen omzetten in echte producten of diensten (dus ook tot implementatie kunnen overgaan, hiervoor is motivatie nodig), die bedrijven behouden bestaansrecht. Dat is ook duurzaamheidEigen kracht.

Schoonheid en innovatie hebben dus echt veel met elkaar te maken. 





Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.