Infographics paleo-voedingspatroon: een plaatje zegt meer dan duizend woorden

Soms is het leven erg gemakkelijk. Veel woorden op papier zetten is niet nodig met dit soort plaatjes (zie figuren hieronder, video's zijn ook handig). Ik ben overigens totaal geen believer, noem me eerder maar een soft-paleo aanhanger. Maar zoals Melchior Meijer vaak zegt: "het is een interessante denkpiste voor hypthesevorming". Voor het (wetenschappelijke) debat desnoods. En voor de mensen die aan me twijfelen: ja, ik heet ook een paar sneetjes brood. En in het weekend drink ik wel eens een glas cola en zit ik met een bakje chips op de bank. Foei, toch. ;-) 

PS ook de #WUR wordt wakker rondom laag-koolhydraat en voldoende eiwit: "extra eiwitinname verlaagd de bloeddruk". Ik kon het vanmiddag niet laten om een plaag twitter bericht te versturen: "Ze worden wakker bij de #WUR: Eiwitrijk dieet verlaagd bloeddruk. bit.ly/xKFsMI Goh, laag-carb of paleo dus. @drfrankvanb #fb #in". De reactie van Frank van Berkum (aka drFrank) via twitter "@deheij mooie tweet, dr. Frans (kok) zal wel beweren dat het ongezond en gevaarlijk is.". Daar zit nog wat irritatie .... 

PPS de high-resolution van de onderste plaat staat hier

Aanvulling 16 juni 2012
Een tijdje geleden ben ik begonnen met een soft-paleo pinterest pagina






Paleolithic Diet Explained
Learn more about the Paleo Diet.

Reacties

  1. Leuk artikel... en de infographics zien er ook leuk uit..

    Wat vind je van het 80/10/10 van dr. Graham in tegenstelling tot het paleo dieet van Loren Cordain?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.