De Bonenprofessor (5) slaat de plank mis. WUR gaat weer over de grens. Wie grijpt in?

Hoeveel artikelen ik ga schrijven met dit veelluik week ik echt nog niet. Wat ik wel weet is dat we blijkbaar niet meer weten wanneer onderzoek onderzoek is, en waarom er ook private ingenieursbureau’s, architecten en ontwikkelbedrijven zijn. De rol van de private (MKB) sector dus. Het is zo van belang dat overheden nooit, ik herhaal nooit, activiteiten doen die in competitie zijn met het bedrijfsleven. Of activiteiten die in competitie zouden kunnen zijn. Beste overheden (en Universiteiten) wees terughoudend.

En al helemaal niet met het MKB! De publieke omroep mag terecht niet kijkcijfer programma’s zoals Voice of Holland uitzenden, want dan werkt RTL niet meer. Zo zou het ook in de onderzoekswereld moeten zijn. Job Cohen (ja echt, PvdA) gaf bijna 20 jaar geleden dit advies al. Waarom lukt het ons dan toch niet om dit in de praktijk te #doen?

Misschien kan Dick Veerman het beter uitleggen dan ik:

IMG_0777


Reacties

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.