No Comment – Reclame 2.0 : inspiratie geven zo kan dat ook (via InterMarche, #lamourlamour).

Een maandje geleden zette ik op dit blog EDEKA in het zonnetje voor hun fraaie reclame en pleit voor gezonde voeding. Vandaag zag ik vergelijkbare youtube van Intermarche. Ook dit is een staaltje mooie reclame (zowel voor de supermarkt als gezonde voeding)! Gezonde voeding (groente, onderdeel van #softpaleo) koppelen met liefde is natuurlijk ook een voorbeeld van reclame 2.0.

Beide supermarkten starten met ‘slecht gedrag’ en via ‘gezond voedsel’ eindigen ze positief. De EDEKA reclame is bijzonder fraai gemaakt, als een kleine speelfilm, maar de onderliggende boodschap van InterMarche is veel krachtiger : Liefde. Een goede storyline, een mooie vrouw, en een prachtige franse chanson doen de rest.

De land-en-tuinbouw wereld zou hier vreselijk veel van kunnen leren. Bijna 1 miljard aan GMO middelen erdoorheen gejast, met uiteindelijk weinig betekenisvolle reclame. EDEKA en InterMarche geven het voorbeeld hoe je ook groente en fruit kunt promoten. Raak ons hart meer zou ik zeggen!

Wie kent er nog meer (positieve) reclames gericht op lifestyle, consumptie van groente en gezondheid? 


Populaire berichten van deze blog

Een toekomstvoorspelling: gratis elektriciteit in 2020 voor alle huishoudens in Nederland.

Voldoende beschikbaar en super lage prijzen zijn immers goed voor jou en mij ... ...

Tinkebell - SAVE OUR CHILDREN : De (ruw)fosfaat case is helemaal te vergelijken met de aardolie(case). Laten we daar dus nu alvast van gaan leren!