Status rondom het Kom Op! project

Bijna drie weken geleden lanceerde ik een naief ideetje. Laten we een positieve actie uitvoeren voor de sector door 40.000 flesjes komkommersmoothie gemaakt van niet verkocht product gratis uit te delen aan het grote publiek.

Dit ideeetje pakt TOP BV, The Food Agency en inmiddels tientallen andere organisaties waaronder FreshQ, PT en Groente&FruitBureau op. Inmiddels zijn we drie weken verder, zijn de eerste duizenden flesjes klaar, is de website in de lucht, hebben we al TV en radio langs gehad, en hebben we bekend kunnen maken dat we vrijdag a.s. de Bleker de eerste flesjes krijgt. Dagelijks wordt de laatste stand van het project gedeeld via het twitter-account @komopnu en hastec #komop.

In de eerste twee weken heb ik bijna elke dag een update gegeven via foodlog "Kom Op! #innovatiemob". Aangezien Dick Veerman Foodlog met zomer reces laat gaan om zijn boek te schrijven en daarom Foodlog even op slot zet, zal ik vanaf vandaag updates geven over Kom Op! project hier op mijn persoonlijk blog "Food4Innovations".

De concept planning van vrijdag ziet er als volgt uit:
- Vanaf 8:30 op het plein voor de tweede kamer.
- Rond 9:30 de uitreiking van het eerste flesje aan Bleker.
- Vanaf 15:00 is het Kom Op! voor de Nederlandse telers team in Amsterdam.
- Vanaf 16:00 staan vrijwilligers in Venlo (Utrecht gaat niet door).
- Vanaf 18:00 tot 21:00 uur staat het team in de koopgoot in Rotterdam.

Op zaterdag is een ingelaste Kom in de Kas:
- Horst-America
- IJsselmuiden (nog niet zeker)
- Nootdorp (waar ik de opening verricht)

Reacties

  1. Wouter en team, heel veel succes met je promo-dag omtrent de komkommer-smoothie. Make it happen!!!!

    Vriendelijke groeten van Dinie en Paul Jansen, Aalten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi,
    Waar in Nootdorp ?Of is het Pijnacker?
    lya moor ,Pijnacker

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

In het Zonnetje gezet: Het gelijk (in mijn ogen) van Katans mening rondom voedingswetenschappen.

Ons eigen poep en pies kan onze wereld redden!

Teun is geen journalist maar een slim ondernemer. En ook ik heb mijn twijfels bij de ADH-cocnept : een schijnprecisie die er niet is in de praktijk.